ابیا، حمید و خانی، مهدی .(1391 ). اثربخشی قدرت نرم برنامههای راهیان نور. دو فصلنامه مطالعات قدرت نرم، (7) 2، صص 26-9.
امیدیان، فرانک .(1394). روشهای تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناختگرایی و ساختارگرایی با تأکید بر نمونهها. دزفول: انتشارات اهورا قلم.
بونک، آبراهام پی، ون وگت، مارک .(1397). روانشناسی اجتماعی کاربردی (از مشکلات تا راه حلها )، ترجمه مجید صفاری نیا، پرستو حسنزاده. تهران: نشر ویرایش.
پاینده، امیرحسین و منظری، امین و توکلی، علیاکبر.( 1394 ). ارزیابی نقش و تأثیر اردوهای راهیان نور جهت آشناسازی دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاههای تربیت معلم، دومین کنفرانس بینالمللی علوم و مهندسی.
تاجبخش، کیان. (1384). سرمایه اجتماعی، اعتماد، دموکراسی و توسعه. تهران: شیرازه.
حجازی، الهه؛ صالح نجفی، مهسا؛ امانی، جواد.(1393 ). نقش واسطهای انگیزش درونی در رابطه بین نیازهای بنیادین روانشناختی و رضایت از زندگی، روانشناسی معاصر (2) 9، صص 88- 77.
حسنزاده، محمد و همکاران.( 1387). ارزیابی اردوهای راهیان نور براساس الگوی سیپ. دانشکده علوم پزشکی دانشگاه مشهد.
خندقی، مقصود و محبیامین، سکینه.(1392). پیوند وثیق میان ارزشیابی و تصمیمگیری در الگوی سیپ: استفاده عملی ناصواب از الگوی سیپ، پیامد فهم نظری نادقیق آن. دو فصلنامه مطالعات برنامهریزی آموزشی، (5)3، صص79-53.
داگوتک، جرالد ال.( 1395). مکاتب فلسفی و آراء تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاکسرشت. تهران: انتشارات سمت.
سبکتکین ریزی، قربانعلی و جعفری، احمد.(1397). بررسی تأثیرگذاری اجتماعی – فرهنگی اردوهای راهیان نور دانشآموزی (مطالعه دانشآموزان متوسطه شهر کرج ). فصلنامه خانواده و پژوهش، (3) 16، صص153- 170.
کافمن، راجر، هرمن، جری .(1393). برنامهریزی استراتژیک در نظام آموزشی. ترجمه: فریده مشایخ و عباس بازرگان. تهران: انتشارات مدرسه.
مهر نژاد، مینا .(1394). نشاط و سرگرمی و اردو. تهران: انتشارات سمت.
هرندی، عطاءاله.( 1393). تبیین نقش سرمایه اجتماعی و انتقال دانش در یادگیری سازمانی شرکتهای دانش بنیان. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره 2، شماره 1، صص 161-182.
هرسی، پال، بلانچارد، کنث .(1397). مدیریت رفتار سازمانی کاربرد منابع انسانی. ترجمه علی علاقهبند. تهران: امیرکبیر.
نصیری، عطاالله.(1392). راهیان نور. ماهنامه آموزشی- تربیتی، شماره 41.
محمدحسینزاده، معصومه؛ سعیدی رضوانی، محمود؛ باغگلی، حسین؛ جوادی کوران، مرضیه.(1387 ). ارزشیابی اردوهای راهیان نور دانشجویان (درونداد، فرایند و برونداد). مجموعه مقالات همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت. سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان.
قائدعلی، حمیدرضا و لطیفی، میثم.(1393 ). الگوی پارادیمی اردوهای راهیان نور (استقرایی داده بنیاد از دیدگاه مقام معظم رهبری). دو فصلنامه علمی- پژوهشی پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، (10) 3، صص 28-1.
مسعودی، حمید و نوغانی، حمید .(1392). تأثیر اردوی راهیان نور بر نگرش رفتاری شناختی دانشجویان نسبت به مقوله شهادت (مطالعه پانل ). دو فصلنامه علمی- پژوهشی تربیت اسلامی، (17) 8، صص144-123.
مطهرینژاد، حسین .(1396). جذب منابع انسانی بر مبنای شایستگی. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، (1) 9، صص 21-49.
Fukuyama, F. (1995). Trust: The social virtues and the creation of prosperity. New York: Free Press.
Tantardini , M., Kroll , A ,. (2015 ) The Role of Organizational Social Capital in Performance management. Forthcoming in Public Performance &Management Review.