احمدی خراسانی، نوشین. (1383). فصل زنان (مجموعه آراء و دیدگاههای فمنیستی)، جلد پنجم، چاپ دوم. تهران: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان.
الرویلی، میجان؛ البازغی، سعد. ( 2000م). دلیل الناقد العربی. ط2. الثقافی العربی.
اولیایینیا، هلن. (1382). نقد فمینیستی آثار ویرجینییا وولف. نشریۀ کتاب ماه ادبیات و فلسفه، شماره 74، آذر، صص 24-29.
بهزادی اندوهجردی، حسین؛ یوزباشی، مریم. (۱۳۹۰). شخصیتپردازی زنان در سه رمان جنگ ایران. مطالعات نقد ادبی، شماره ۲۴-۲۵، صص۳۳-۱۱.
پاینده، حسین. (1382). گفتمان نقد (مجموعه مقالات). تهران: نشر روزنگار.
پهلوانی قمی، صدیقه. (1393). نقد روانشناختی دو رمان از بلقیس سلیمانی «به هادس خوش آمدید» و «بازی آخر بانو». پایاننامه کارشناسی ارشد. رشته زبان و ادبیات فارسی. دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی، دانشگاه علامه طباطبایی.
جوادی یگانه، محمدرضا؛ ارحامی، آسیه. (1388). دختران دانشجو و خوانش رمان. مجله پژوهشهای زنان. دوره 7، ش 4، صص 21-50.
حسینزاده، آذین. (۱۳۸۳)زن آرمانی، زن فتانه. تهران: قطره.
خادمی کولایی، مهدی و دیگران. (1394). جامعهشناسی رمان خالهبازی از بلقیس سلیمانی بر مبنای نظریه «پییر بوردیو». مجله ادبیات پارسی معاصر، سال پنجم، شماره سوم، صص 45-65.
خجسته، فرامرز ؛ دهقانیان، جواد؛ فسایی، جعفر. (۱۳۹۵). «شوهر آهو خانم در بوته نقد پساساختارگرا». نشریه پژوهشهای ادبی، سال سیزده، شماره ۵۴، صص ۹۳-۶۸.
فتاحی، حسین. (1388). عشق سالهای جنگ. تهران: نشر قدیانی.
فصیح، اسماعیل. (1389). ثریا در اغماء، چاپ پانزدهم. تهران: نشر ذهنآویز.
رضایی، حمید و سایر همکاران (۱۳۹۳). زن در رمان دفاع مقدس دهه هشتاد، سال دوم، شماره چهارم، صص ۳۸-۲۱.
روانیپور، منیرو. (1382). دل فولاد. تهران: نشر قصه.
زرافا، میشل. (1368). ادبیات داستانی، رمان و واقعیت اجتماعی. ترجمه نسرین پروینی. تهران: نشر فروغی.
ستاری، جلال. (1373). سیمای زن در فرهنگ ایران. تهران: نشر مرکز.
سلیمانی، بلقیس. (1387). خالهبازی. تهران: ققنوس.
_________. (1388). بازی آخر بانو. تهران: ققنوس.
شریفپور، عنایتالله؛ لشکری، فاطمه. (۱۳۸۹). بررسی نقش زنان در چند داستان کوتاه دفاع مقدس. نشریه ادبیات پایداری، سال اول، شماره ۲، صص ۱۸۸-۱۶۹.
شهریوری، نادر. (30/2/1392) بازی بختها. روزنامه شرق، ص 8.
عینعلیلو، علی.(1392). زن و هویت آرمانی در ادبیات مشروطه. فصلنامه علمی- پژوهشی زن و فرهنگ، سال چهارم، شماره شانزدهم، صص 53-67.
کاپلان، هارولد؛ سادوک، بنیامین. (1371). نوروزها و اختلال شخصیت. ترجمه نصرتالله پورافکاری، چاپ چهارم. تهران: نشر آزاده.
کوندرا، میلان. (1367). هنر رمان. ترجمه پرویز همایونپور. تهران: نشر گفتار.
گلمرادی، صدف. (1394). نقد جامعهشناختی سرمایههای اجتماعی و فرهنگی زنان در رمان دل فولاد اثر منیرو روانیپور براساس نظریه انواع سرمایه پیر بوردیو. فصلنامه تخصصی نقد ادبی، س 8، ش 29، صص 167-191.
مایلز، روزالین. (1380). زنان و رمان. ترجمه علی آذرنگ (جباری). تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
مدرسی، فاطمه و دیگران. بررسی جایگاه زن در آثار مهدی شجاعی با تکیه بر داستانهای کوتاه سانتاماریا. فصلنامه تخصصی سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، سال هفتم، شماره سوم، صص219-234.
موکی، یلی. (1371). عقدههای روانی. ترجمه محمدرضا شجاع رضوی، چاپ اول. مشهد: آستان قدس رضوی.
مهاجرانی، عطاءالله. (1373). وقتی ثریا نمیدرخشد (نقدی بر ثریا در اغما). مجله فرهنگ و هنر، ش 55 و 56، آبان، صص 243-248.
نیازکار، فرخ؛ جعفری، مرتضی؛ رجبیان، ساناز. (۱۳۹۷). «زن آرمانی؛ زن فتانه در آثار: سیمین دانشور، شهرنوش پارسیپور، غزاله علیزاده، منیرو روانیپور و بلقیس سلیمانی». نشریه زن و جامعه، سال نهم، شماره ۲، پیاپی ۳۴، صص۳۵۸-۳۲۱.
ولیزاده، وحید. (1387). جنسیت در آثار رماننویسان زن ایرانی. فصلنامه نقد ادبی، س 1، ش1، صص 191_224.
هام، مگی. (1382). فرهنگ نظریههای فمنیستی. ترجمه فیروز مهاجر و دیگران. تهران: نشر توسعه.
هوروش، مونا. (1393). بازیگر کلمات: زنانگی، نمایشگری و آفرینش در رمان بازی آخر بانو. فصلنامه تحصصی نقد ادبی، س7، ش 28، صص 188-169.