۱. قرآن کریم.
۲. احمدی، مائده.( 1394). تحلیل نشانهها براساس نظریات هنجارگریزی معنایی لیچ در شعر محمدکاظم کاظمی و قیصر امینپور. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شاهد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
۳. ادیب زاده، مجید. (1387). زبان، گفتمان و سیاست خارجی. تهران: اختران.
۴. اقبال لاهوری، محمد. (1366). اشعار فارسی اقبال لاهوری، چاپ سوم. تهران: جاویدان.
۵. اکبری مفاخر، صفدر. (1383). آرش کمانگیر؛ مژدهآور باران. دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد. شمارهی 147. صص: 63-90.
۶. اکبری، حسین. (1396). تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان نظام سلطه. جلد اول. تهران: دانشگاه امام حسین (ع).
۷. اکبری، مرتضی؛ رضایی، فریدون. (1393). واکاوی بازدارندههای امت واحده اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره). نظریهی اجتماعی متفکران مسلمان، سال چهارم، شماره 2، صص 253-257.
۸. بابی، سعید (1379). هراس بنیادین: اروپا مداری و ظهور اسلامگرایی. ترجمه: موسیعنبری و غلامرضا جمشیدیها. تهران: دانشگاه تهران
۹. براهنی، رضا. (1380). طلا در مس، چاپ دوم. تهران: زریاب.
۱۰. برتنز، یوهانس ویلم. (1382). نظریه ادبی. ترجمه: فروزان سجودی. تهران: آهنگ دیگر
۱۲. جانی، زینب.( 1394). بررسی و مقایسة مؤلفههای پایداری در شعر قیصر امین پور و قهار عاصی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه لرستان، دانشکده زبان و ادبیات فارسی.
۱۳. چهرقانی، رضا. (1396). ادبیات پایداری در ایران، بازشناسی مؤلفهها، فرصتها و چالشها، ادبیات پارسی معاصر. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال هفتم، شماره دوم، صص 1-33.
۱۴. حسینزاده، محمدعلی. (1384). نظریه گفتمان و تحلیل سیاسی. فصلنامه علوم سیاسی. دانشگاه باقر العلوم(ع)، شماره 28، صص 181-212.
۱۵. حقیقی مقدم، اصغر. (1392). تحلیل عناصر مفهومی گفتمان بیداری اسلامی در کلام مقام معظم رهبری از منظر تحلیل گفتمان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان.
۱۶. داوودی، علیاصغر. (1389). نظریه گفتمان و علوم سیاسی. فصلنامه مطالعات سیاسی، شماره 8. صص 51-74.
۱۷. سارتر، ژانپل. (1388). ادبیات چیست؟ چاپ هشتم. ترجمه: ابوالحسن نجفی و مصطفی رحیمی. تهران: نیلوفر.
۱۸. شوالیه، ژان؛ گربران، آلن. (1384). فرهنگ نمادها، جلد 2. تهران: جیحون.
۱۹. عاصی، عبدالقهار. (1392). کلیات قهار عاصی. مشهد: بدخشان.
۲۰. عضدانلو، حمید. (1375). درآمدی بر گفتمان یا گفتمانی دربارهی گفتمان. اطلاعات سیاسی- اقتصادی، شماره 103 و 104، صص 47-52.
۲۱. طغیانی، اسحاق و فایز، محمدطاهر.( 1397). تبلور آزادی در اشعار قهار عاصی. ادبیات پایداری، ش 19، صص157-176.
۲۲. قادری کنگاوری، روحالله؛ روحی، نبیالله. (1392). تأثیر بیداری اسلامی بر ماهیت و کارکرد نظام سلطه. فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، سال شانزدهم، شماره 60، صص 49-84.
۲۳. کاظمی، محمدکاظم. (1388). کفران، چاپ دوم. تهران: تکا (توسعه کتاب ایران).
۲۴. ------------------(1392). شمشیر و جغرافیا. مشهد: سپیده باوران.
۲۵. ------------------ (1391). پیاده آمده بودم، چاپ چهارم. تهران: سوره مهر.
۲۶. ------------------ (1382). ازکهن بوم و بر تا امت واحده. شعر. شماره 34. صص 15-19.
۲۷. کرمی محمدحسین و نصیراحمد آرین فقیری.(1394). بررسی و تحلیل جلوههای مقاومت و پایداری در شعر عبدالقهار عاصی شاعر معاصر افغانستان. ادبیات پایداری، ش 12، صص241-260.
۲۸. مجدی نسب، عزتالله. (۱۳۷۴). حق وتو امتیاز یا عامل سلطه. مجله حقوقی دادگستری، شماره ۱۳ و ۱۴، صص 167-180.
۲۹. ﻣﻮﺳﻮﯼ ﺟﺸﻨﯽ، ﺳﯿﺪ ﺻﺪﺭﺍﻟﺪﯾﻦ. (1392). ﻏﯿﺮﯾﺖ ﺳﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﮔﻔﺘﻤﺎﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﻤﯿﻨﯽ(ره). ﭘﮋﻭﻫﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺘﯿﻦ، ﺷﻤﺎﺭﻩ 60، صص 145-156.
۳۰. ولک، رنه؛ وارن، اوستین. (1382). نظریه ادبیات. چاپ دوم. ترجمه: ضیا موحد و پرویز مهاجر. تهران: علمی فرهنگی.
۳۱. یورگنسن، ماریان؛ فیلیپس، لوییز، (1391). نظریه و روش در تحلیلگفتمان، ترجمه: هادی جلیلی. تهران: نی.